Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Η Ελλάδα μαζί με τη Ρουμανία και τη Ρωσία αποτέλεσαν τις βασικές χώρες στις οποίες προσέβλεπαν οι Τούρκοι, οι οποίοι μιλούν για αύξηση κατά 70% των τουριστών στην Κωνσταντινούπολη κατά την περίοδο του φεστιβάλ, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Αλλά και οι πληρότητες των ξενοδοχείων αυξήθηκαν κατά 95% χάρη στο Istanbul Shopping Fest, σύμφωνα με τον πρόεδρο του συνδέσμου εμπόρων της χώρας.
Βασικό συστατικό επιτυχίας του φεστιβάλ ήταν το γεγονός ότι τα εμπορικά καταστήματα και τα malls παρέμεναν ανοιχτά μέχρι πολύ αργά το βράδυ και μετά τα μεσάνυχτα, όπως και οι μειωμένες από 30 έως 50% τιμές των προϊόντων. Στην ουσία επρόκειτο για μία ανοιχτή γιορτή που μαγνήτισε το διεθνή καταναλωτικό κοινό και ιδιαίτερα τους τουρίστες των οποίων οι αγορές εξαιρούνταν από την επιβολή φόρου σε ποσοστό έως και 30%, όπως εξηγούν στο Capital.gr παράγοντες της τοπικής αγοράς.
Λιανεμπόριο ώρα μηδέν
Κι ενώ η Κωνσταντινούπολη εξελίσσεται σε διεθνές... brand, με τους διοργανωτές του φεστιβάλ να θέτουν ως στόχο 10 εκατ. επισκέπτες έως το 2015, το αθηναϊκό λιανεμπόριο βρίσκεται στο «κόκκινο». Δεν είναι τυχαίο ότι ο μέσος όρος του πασχαλινού τζίρου συρρικνώθηκε φέτος κατά 15%, διπλασιάστηκε δηλαδή σε σχέση με πέρυσι (-7%).
Την ίδια στιγμή, κατά το 2010, το retail -έρμαιο των επεισοδίων στο κέντρο, των επί καθημερινή βαση διαδηλώσεων, της συρρίκνωσης της κατανάλωσης αλλά και των "τσουχτερών", παρά την κρίση, τιμών- έχασε τζίρο 7,5 δισ. ευρώ, με τα λουκέτα να αυξάνονται κατά 30%, σύμφωνα με την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων.
Αλλά και σε κυβερνητικό επίπεδο, οι εξαγγελίες για την αναβάθμιση του ιστορικού κέντρου έχουν μείνει στα χαρτιά, με τις τιμές των ακινήτων να έχουν συρρικνωθεί τουλάχιστον σε ποσοστό 50%.
dimitris.delevegos@capital.gr
Τη στιγμή που στην Ελλάδα η απελευθέρωση του ωραρίου των καταστημάτων δεν έχει πάψει να διχάζει τον εμπορικό κόσμο, η γειτονική Κωνσταντινούπολη για διάστημα 40 ημερών κατάφερε να μετατραπεί σε παγκόσμιο εμπορικό κέντρο και να προσελκύσει εκατομμύρια τουρίστες.
Και αυτό χωρίς να «εφεύρει τον τροχό»: Το τουρκικό υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού σε αγαστή συνεργασία με τα επιμελητήρια και τους συνδέσμους εξαγωγέων της χώρας διοργάνωσαν από τις 18 Μαρτίου έως τις 26 Απριλίου φεστιβάλ αγορών (Istanbul Shopping Fest), όπου τα καταστήματα παρέμεναν ανοιχτά ακόμη και μέχρι τις δύο το πρωί.
Και αυτό χωρίς να «εφεύρει τον τροχό»: Το τουρκικό υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού σε αγαστή συνεργασία με τα επιμελητήρια και τους συνδέσμους εξαγωγέων της χώρας διοργάνωσαν από τις 18 Μαρτίου έως τις 26 Απριλίου φεστιβάλ αγορών (Istanbul Shopping Fest), όπου τα καταστήματα παρέμεναν ανοιχτά ακόμη και μέχρι τις δύο το πρωί.
Παράγοντες της τουρκικής αγοράς αναφέρουν στο Capital.gr ότι τις τελευταίες εβδομάδες οι αφίξεις ελληνικών τουριστικών λεωφορείων αυξήθηκαν κατακόρυφα, καθώς χιλιάδες Έλληνες προτίμησαν τη γειτονική πόλη τόσο εξαιτίας του φεστιβάλ όσο και για να περάσουν τις διακοπές του Πάσχα. Από την έναρξη του φεστιβάλ το κέντρο και τα εμπορικά καταστήματα της Κωνσταντινούπολης είχαν κατακλυστεί από Έλληνες που άφησαν πίσω τους αρκετές χιλιάδες τουρκικές λίρες. Σύμφωνα με στοιχεία του Interbank Card Center, μόνο κατά την πρώτη εβδομάδα το φεστιβάλ εμφάνισε έσοδα της τάξης του 1,5 δισ. τουρκικών λιρών.
Η Ελλάδα μαζί με τη Ρουμανία και τη Ρωσία αποτέλεσαν τις βασικές χώρες στις οποίες προσέβλεπαν οι Τούρκοι, οι οποίοι μιλούν για αύξηση κατά 70% των τουριστών στην Κωνσταντινούπολη κατά την περίοδο του φεστιβάλ, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Αλλά και οι πληρότητες των ξενοδοχείων αυξήθηκαν κατά 95% χάρη στο Istanbul Shopping Fest, σύμφωνα με τον πρόεδρο του συνδέσμου εμπόρων της χώρας.
Βασικό συστατικό επιτυχίας του φεστιβάλ ήταν το γεγονός ότι τα εμπορικά καταστήματα και τα malls παρέμεναν ανοιχτά μέχρι πολύ αργά το βράδυ και μετά τα μεσάνυχτα, όπως και οι μειωμένες από 30 έως 50% τιμές των προϊόντων. Στην ουσία επρόκειτο για μία ανοιχτή γιορτή που μαγνήτισε το διεθνή καταναλωτικό κοινό και ιδιαίτερα τους τουρίστες των οποίων οι αγορές εξαιρούνταν από την επιβολή φόρου σε ποσοστό έως και 30%, όπως εξηγούν στο Capital.gr παράγοντες της τοπικής αγοράς.
Λιανεμπόριο ώρα μηδέν
Κι ενώ η Κωνσταντινούπολη εξελίσσεται σε διεθνές... brand, με τους διοργανωτές του φεστιβάλ να θέτουν ως στόχο 10 εκατ. επισκέπτες έως το 2015, το αθηναϊκό λιανεμπόριο βρίσκεται στο «κόκκινο». Δεν είναι τυχαίο ότι ο μέσος όρος του πασχαλινού τζίρου συρρικνώθηκε φέτος κατά 15%, διπλασιάστηκε δηλαδή σε σχέση με πέρυσι (-7%).
Την ίδια στιγμή, κατά το 2010, το retail -έρμαιο των επεισοδίων στο κέντρο, των επί καθημερινή βαση διαδηλώσεων, της συρρίκνωσης της κατανάλωσης αλλά και των "τσουχτερών", παρά την κρίση, τιμών- έχασε τζίρο 7,5 δισ. ευρώ, με τα λουκέτα να αυξάνονται κατά 30%, σύμφωνα με την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων.
Αλλά και σε κυβερνητικό επίπεδο, οι εξαγγελίες για την αναβάθμιση του ιστορικού κέντρου έχουν μείνει στα χαρτιά, με τις τιμές των ακινήτων να έχουν συρρικνωθεί τουλάχιστον σε ποσοστό 50%.
dimitris.delevegos@capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου